De ce Like-urile de Pagina de pe Facebook nu sunt atat de importante precum se spune

Like-uri personale vs. Like-uri de Business

In fiecare zi, suntem in urmarire de Like-uri. Pentru partea de Business, Like-urile inseamna confirmarea faptului ca publicul nostru tinta, clientii, sunt fani a ceea ce facem si pot deveni, in orice secunda, cumparatori ai serviciilor sau produselor noastre. Like-ul este intotdeauna un soi de confirmare ca „facem bine ce facem”, mai ales cand ne referim la like-urile pentru postari.

Insa Like-urile de Pagina inseamna acelasi lucru? Ca lumea ne place, ca ne apreciaza serviciile? Sau poate ca s-au obisnuit deja sa dea like la orice le surade, li se pare interesant sau doar asa au avut dispozitie in acea zi, fara nici o intentie de a cumpara sau a se folosi de serviciile respectivei pagini?

Am promovat pagina de Facebook si am primit like-uri de pagina, insa oamenii nu interactioneaza, ce sa fac?

Adevarul e ca noi la Crossover Art, avem clientii cu 500 – 1500 – 3500 – 14 000 like-uri, foarte diversi, sau poate chiar 0, pentru ca le cream noi inceputul, si trebuie incet-incet sa il crestem, uneori organic, fara investitii in campanii de ads, uneori cu tot cu ele, cu buget variat (unii investesc 400 lei/saptamana, altii 400lei/an sau nici atat). Bucuria clientului nostru (cei din spatele business-ului mare) este atunci cand oamenii comenteaza la postari, pun intrebari sau raspund la cele puse de noi, scriu mesaje, dau click pe butonul care ii directioneaza pe site, aleg serviciile sau cumpara produsul. Numarul de like-uri de pagina induce in eroare foarte multi patroni de business-uri, care pun problema exact asa: dar am multe like-uri de pagina, de ce nu cumpara nimeni?

Pot fi mai multe motive pentru care „nu cumpara nimeni”, cand ai multe like-uri la pagina de Facebook:

  1. Ai facut campanii de promovare platite fara sa faci o strategie serioasa a publicului-tinta, urmarind doar sa ai un numar impresionant de like-uri si crezand ca astfel oamenii vor cumpara produsele tale.
  2. Continutul de pe pagina ta de Facebook este sec, cliseic, neinteresant, care nu angreneaza cei care au dat like la pagina sa participe viu la activitatea de acolo
  3. Ai probleme cu site-ul, magazinul online – adica este greoi de accesat, nu captiveaza prin design, nu directioneaza catre produsele pe care vrei sa le vinzi mai repede, nu are reduceri si promotii, pozele tale sunt „ca in revistele de pe vremuri”, oamenii nu pot vedea produsele in context.

Pe celalalta parte a spectrului, sunt pagini si sub 1000 sau intre 1000-2000 like-uri pe pagina care au interactiuni cu toate postarile, peste 30-50 like-uri/postare, comentarii, share-uri organice, si oameni care doresc serviciile oferite pe pagina.

Diferenta dintre ele? De content. Ce inseamna content?

  • Continut de calitate, care are ceva de spus, un mesaj
  • Continut unic, care nu include clisee de vanzari sau de marketing
  • Continut care „baga in seama” abonatii la pagina ta si ii invita sa participe la discutii
  • Continut care ofera gratuitati din cand in cand – concurs, giveaway, promotii
  • Continut care sa aiba raspunsuri la intrebarile inca nepuse ale viitorilor clienti
  • Continut care te face sa te gandesti la el toata ziua dupa ce l-ai vazut/citit
  • Continut creativ, care pun produsul/serviciile in context, implica fotografii creative in care clientii pot sa isi imagineze cum ar folosi ei produsele/serviciile
  • Continut care implica influenceri, vedete, bloggeri, vloggeri, oameni importanti
  • Si in final, continut care face clientii sa simta ca nu vrei sa „le iei banii”, ci sa le oferi ceva care chiar sa le schimbe ziua/calitatea vietii

N.B. De retinut este faptul ca contentul are nevoie de timp pentru a crea feedback organic si constant, asadar va sfatuim sa va inarmati cu rabdare, odata ce porniti pe acest drum care desi este incet, este sigur.

Stiind toate aceste lucruri, la Crossover Art punem mult accent pe content writing si content creativ in general, fie el legat de scris, poze, video sau design grafic. Si atunci… ne gandim mai putin la like-urile de pagina si mai mult la like-urile… din viata reala, cand oamenii scriu recenzii pozitive clientilor nostri si dau mai departe vorba „cat de faina” a fost experienta cu un anumit brand pe care l-au descoperit… pe Facebook.

Lasă un răspuns