Cum stii ca ai ales bine firma de marketing online?

Cum stii ca cei pe care i-ai ales sa te reprezinte in mediul online sunt chiar cei potriviti pentru a face asta? In ziua de azi, oferta este atat de vasta incat nu stii ce sa alegi, oamenii promit marea cu sarea, procente nemaivazute, dar captivante, si isi umplu portofoliile de client impresionanti.

Bine, dar cum sa alegi? Dupa recomandari? Dupa portofoliu? Dupa cum isi fac singuri marketing? Dupa cum le arata site-ul?

Ce-ar fi totusi o combinatie comasata intre toate acestea, insa neprivit atat de superificial? Asa cum oamenii nu sunt reprezentati numai de suma diplomelor lor, nici firmele de marketing nu sunt reprezentate numai de titlurile business-urilor sau serviciilor deja oferite. De ce? Pentru ca o firma de marketing face in primul rand ceea ce clientul isi doreste, modeland dupa cerintele si pretentiile actuale ale pietei, imbogatind cu informatii din experienta personala. Insa daca stii ca ideile tale s-ar putea sa nu fie ca ale altora, nu te mai compara cu rezultatele altora! Fiecare client va oglindi alta fateta din mintea si creativiatea unui marketer, asadar concentreaza-te pe asta – pe a te apropia de el, de cel care devine “pictorul” afacerii tale, in mediul online.

  1. Intalneste-te fata in fata cu reprezentantii firmei de marketing, sau macar pe Skype sau la telefon – creeaza o legatura vie cu ei, nu lasa totul in seama scrisului (multi avem blocaje in scris si se poate si interpreta in mii de feluri o expresie sau alta)
  2. Incearca sa il cunosti si sa ii intelegi viziunea despre marketing, despre cum vede lucrurile in viitor, care ii sunt valorile, cum gandeste despre promovarea online. Daca iti da anumite referinte sau te directioneaza catre anumite pagini care crede ca il reprezinta, incearca sa vezi dincolo de postari, cauta sa vezi cum a modificat cliseele in ceva creativ, cum foloseste linkurile in social media, cum isi pune amprenta personala pe pagina clientilor sai, spre exemplu.
  3. Observa-l daca iti pune multe intrebari despre business-ul tau, ca sa inteleaga unde ai probleme, de ce alta promovare in mediul online nu a functionat pana acum. Testeaza-l si vezi cat de mult a facut research in nisa ta, dupa o luna de lucrat impreuna, spre exemplu. Intreaba-l simplu, si onest, lasand loc de adevar si argumente.
  4. Cere-i informatii obiective despre clientii sai (tinand cont ca ele pot fi si confidentiale), intreband cum a gestionat anumite probleme in alte contexte. Daca iti poate da un numar sau email de contact al clientilor sai, incearca sa iei legatura cu ei si sa ii intrebi cum au colraborat cu marketerul in cauza. Nu te lasa indus in eroare de numarul clientilor sai sau de faptul ca a fost contactat de clienti mari, intra putin mai profund in problema si afla adevaruri reale.
  5. Daca ti se pare ca preturile sale sunt prea piperate, roaga-l sa le justifice, dar nu inainte ca tu sa te fi interesat de alte preturi din nisa – s-ar putea sa il jignesti cerand socoteala pentru banii care sunt si asa foarte putini fata ce cat ar lua altii, pe mai putina implicare.
  6. Lasa-l sa isi expuna viziunea – daca nu ai incredere ca o va face corespunzator direct in munca sa pentru tine, intreaba-l cum ar proceda in anumite circumstante sau cum vede el anumite aspecte de business. Nu-l incorseta – da-i libertatea de a-si intinde aripile pentru tine. Putini clienti chiar fac asta – fii diferit!
  7. Nu te lasa indus in eroare de numere – nu te intereseaza castigul pe termen scurt, nu? Incearca sa faci si tu putina cercetare despre domeniul online si ce lucruri sunt mai importante – spre exemplu e mai important cata lume interactioneaza cu postarile din social media, fata de cate like-uri/ followeri are pagina; e mai important cat sta lumea pe un site, intrand de pe un link pe altul, decat faptul ca au intrat in site (trafic); si e mai important ca au cumparat, decat ca au fost acolo si au dat like.
  8. In final, poti face o incercare. Orice marketer bun, indiferent care e metoda lui, aduce o schimbare in bine companiei tale. Rezultatele adevarate au loc incet, asadar acorda-i minim 3 luni marketerului ales, pentru a-si implementa punctele de vedere.

Daca simti ca nu rezonezi cu viziunea lui, dupa ce deja i-ai dat toate informatiile despre business si despre cum vrei sa fie reprezentat in mediul online prin intermediul firmei sale de marketing online, poti sa inchei contractul. Gandeste-te dinainte la asta si pune o clauza in contract care sa specifice o perioada de proba pentru ambele parti sau un subpunct la sectiunea Forta majora, care sa implice acest aspect.

Noi credem ca un client si un marketer fac echipa buna numai impreuna. Este ca o relatie personala, unde respectul, comunicarea, increderea si libertatea trebuie sa functioneze deodata. Incearca sa il faci pe marketer parte din echipa, sa simta este o celula importanta din business-ul pe care il reprezinta. Odata ce el e rupt total de tine, va fi rupt si de ceea ce face pentru tine. Tine-l aproape!

Lasă un răspuns