Ce inseamna Experienta de Brand si cum o folosesti pentru Business-ul tau

februarie 13, 2018

Experienta de Brand este Povestea ta. O Poveste importanta pe care o spui de fiecare data cand cineva intra in contact cu business-ul si serviciile tale. Experienta de Brand este cea mai sincera manifestare a Visului cu care totul a inceput in sufletul si mintea ta. Este ceea ce ai vrut sa faci inainte sa iti dai seama ca ies bani din asta. Acea dragoste aparte pentru o activitate sau un produs care a dat startul la tot si care a fost combustibil in cele mai grele zile ale inceputurilor tale.

Provocarea? Sa o lasi sa spuna cat mai multe lucruri despre tine. Vulnerabilitate. Onestitate. Generozitate. Tu alegi ce inseamna pentru tine si ce va insemna pentru viitorii tai clienti.

  1. Experienta de Brand este o Promisiune – si o promisiune este la fel de valoroasa precum cel mai vechi vin din lume. O promisiune ca la capatul celalalt al serviciului sau produsului achizitionat, se afla un om la fel ca tine, cu vise, naravuri, incercari, greutati. O promisiune ca acel produs iti va face ziua mai buna sau iti va imbunatati calitatea vietii. O promisiune ca banii tai sunt investiti unde trebuie si vor fi mereu. O promisiune catre bine, catre mai frumos, mai bun, mai valoros.
  2.  Experienta de Brand este Livrarea Altfel. Si cand spun livrare ma gandesc atat la „ce contine coletul”, „cum arata coletul”, dar si „cum se desfasoara intalnirile” daca e vorba de un serviciu, ori „cum ne intelegem de-a lungul colaborarii” daca e vorba de prestari pe termen lung. Practic este nevoie sa te pui in mainile, ochii si sufletul cumparatorului/clientului tau atunci cand te intalneste, cand iti vorbeste, cand primeste produsul comandat de la tine. Cum te comporti? Cum este educatia ta? Cum vorbesti? Cum ai impachetat produsul? In ce fel de hartie, in ce fel de cutie? Ce scrisoare de multumire atasezi coletului, poate este scrisa de mana pe o hartie invechita, pe un papirus sau carton elegant? Poate este creata digital si trimisa la toti clientii la fel? Poate ca este personalizata cu un text ce i se potriveste manusa clientului tau? De cand incepe sa aiba contact cu firma, cu brandul tau, clientul trebuie sa fie transpus intr-o alt lume, in lumea imaginata de tine la inceputuri, sa ii provoace visare si surprindere, sa il bucure si sa vrea sa comande iar.
  3. Experienta de Brand creeza relatii de viitor – de fapt despre asta este vorba cu adevarat. Atat de frumoasa, de unica si de aparte sa fie apropierea pe care el o simte odata ce a intrat in contact cu tine si brandul tau, incat sa se ataseze si sa inceapa o relatie reala cu produsul sau serviciul tau. Sa il simta parte integranta din necesitatile lui zilnice. Sa aiba Nevoie de el ca sa fie mai Fericit. In timp, o experienta de brand este nevoie sa formeze comunitati in jurul produsului sau serviciului respectiv – acolo se intampla adevarata minune, adevarata crestere.
  4. Experienta de Brand are loc de fiecare data cand interactionezi cu oameni si le povestesti despre Brandul tau. Da, fie ca este vorba despre a intalni pe cineva in mall sau despre a avea o conversatie pe chat despre ceea tu faci mai bine si mai frumos, Povestea trebuie sa ramana la fel, sa creezi aceeasi stare (bine gandita) despre produsul tau.
  5. Experienta de Brand cunoaste exact interlocutorul – e foarte in regula sa intri pe profilul de Facebook sau Instagram al interlocutorului, sau celui care va avea o experienta cu brandul tau, pentru a vedea ce il intereseaza, ce ii place, ce il face sa vibreze -si apoi sa folosesti aceste informatii pentur a crea o experienta de brand personalizata, cum nu ai mai facut la nimeni (o scrisoare anume scrisa pentru acea persoana, sau un mic cadou atasat produsului cumparat care sa oglindeasca interesul tau fata de…interesele lui)
  6. Experienta de Brand poate crea si utilitate practica – adica ceea ce trimiti in colet sa fie folositor (o agenda personalizata cu numele brandului tau pe ea, un notes, un pix, un semn de carte, un magnet pentru frigider), ori intalnirile cu tine pentru „business” sa devina intalniri care emana si alte mesaje importante, de incurajare, de incredere in sine, care sa deschida celuilalt pofta pentru evolutie si pentru a deveni mai bun.
  7. Experienta de Brand are loc in toate mediile in care ceilalti interactioneaza cu Brandul – adica si face to face, si in social media, si pe site, si la conversatiile telefonice, si atunci cand primesc produsul.

In speranta ca v-am dat cateva idei, va destainuim un ultim detaliu: Experienta de Brand Crossover Art este chiar aceasta: a simti ca se face Lumina atunci cand vii in contact cu noi. Fie ca e privit metaforic, metafizic, spiritual sau..pe bune.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *